3.3.11

rykten

Emil Jensen, som har en fantastiskt underhållande blogg som du hittar via länken, släppte sin nya skiva i dagarna. Jag kunde inte hålla mig, så jag download-köpte den på iTunes, inte för att jag tycker att han gör så fantastisk musik, egentligen, men han har ett sätt att vrida och leka med ord som jag gillar starkt. Raden "Jag ville väcka levande till liv" är ett utmärkt exempel på det. Underfundigt, genomtänkt liksom. Att han sen har de där förargliga studiotrummorna med softa slag på virvlarna har jag egentligen rätt svårt för, men just den där mysigheten, stillsamheten och det där studio-polerade uttrycket blir en trygghet, musik att kanske inte alltid relatera till, men i alla fall att falla tillbaka i. Behagligt, är nog ordet. Behaglig skiva. Just den här senaste har jag inte riktigt lyssnat igenom än, men den verkar helt okej såhär i inledningen. 

I övrigt ser musikvåren oförskämt bra ut. Redan nämnda Radioheads nya skiva är ju grym, och förutom den väntas nya kreationer från såväl Fleet Foxes som Lykke Li (finns redan ute för den som letar!). Dessutom The Strokes (hoppas jag!) och The pains of being pure at heart. Och säkert andra också, men dessa ser jag fram emot extra mycket. 

Nu ska jag packa min kappsäck igen, Köpenhamn i helgen, det blir bra. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar