26.2.11

Har haft en helt grym vecka i Österrike, och som alltid när det gäller skidresor så välkomnas man hem av en bar mark som andas vår och förnyelse, fastän mörkret i Steninge ikväll är lika intakt som alltid. Men framför min dator är det där ingenting jag märker av, egentligen. Jag är mest nöjd med att vara hemma; mina högtalare, min kaffebryggare, min dusch och allt sånadär bekvämligheter man inte riktigt tänker på förrän man lämnar dem en vecka. Och så är jag förstås tacksam över att Radiohead efter mer än tre års tystnad har släppt en ny skiva, The king of limbs (finns på din lokala torrentsite), den lyssnar jag på ikväll, samtidigt som jag tar ikapp en hel vecka av uppdaterade bloggar, facebooksidor, skidåkningsresultat och annat viktigt som inte nått ner till Österrikes isolerade alpvärld. Spännande det där med ens cybervärld som fortsätter leva medan man själv lämnar den ett tag. Skönt att slippa den ett tag, men också skönt att vara tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar