25.9.11

Blev idag utnämnd till "favoritkusin" efter att ha satt en tveksam ollie (olly?) med min nioåriga kusins bräda. Givetvis skulle jag sedan ge mig på det igen, varför jag nu har jätteont i knät samt haltande gång. Nåja. Har haft en väldigt fin helg här i hufvudstaden, gick till exempel till en dansklubb och trivdes, för första gången (typ), var på en i stycken magnifik Guillemots-konsert (Fyfe Dangerfield har en helt makalös röst), och hjälpte mina hyresvärdar/moster + sambo att flytta. Med påföljande flyttpizza, naturligtvis.

Och i min jakt på vettiga saker att göra istället för att plugga har jag börjat titta på Anders & Måns. Det är genialt nästan hela tiden, särskilt gillar jag sketchen nedan, som behandlar evolutionsteorin:



... Och förresten, Eating animals, boken om köttindustrin som jag skrev om för ett tag sedan, finns nu på svenska! Den dubbla betydelsen i den engelska titeln försvinner tyvärr, men den går nog att läsa ändå. Äta djur, heter den, och är skriven av Jonathan Safran Foer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar