13.10.11

Hela mitt last.fm-bibliotek av skrobblade låtar har försvunnit, märkte jag. Det känns som en värdslig sak, men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på all den personliga musikhistoria som försummats. Alla låtar, alla epoker och perioder, allt det där är borta och då blir jag lite sentimental. Eller, de är ju inte borta, men dokumentationen försvann. Men så kan man också se det som ett utmärkt tillfälle att börja på något nytt. Så från och med nu blir det hårdrock för mig, bara så ni vet.

Och en helt annan grej, jag studerade ett otroligt vackert ord igår - importsubstitutionsindustrialisering. Är det inte förtjusande? Eller, för att spä på ytterligare - importsubstitutionsindustrialiseringsprocesser. Vackert.

... Äh, visade sig att biblioteket bara försvunnit temporärt. Tror jag struntar i det där med hårdrock då.

... Förresten, wikipedia-artikeln om Mexikos historia inleds såhär: "När Mexiko 1521 blev en spansk koloni". Är inte det djupt beklämmande? Eurocentrismen gör sig, tyvärr, ständigt påmind. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar