20.4.11

ingen av oss går säker

I brist på bilstereo satt jag och Lisa och bankade suggestiva rytmer på instrumentbrädan, naturligtvis uppfyllda av en fin Emil Jensen-kväll i Ljungby (av alla ställen!). En kortare road trip inåt Smålands skogar som avrundning på en sanslöst hektisk men också rätt skön mini-semester som jag har sysselsatt mig med sedan i söndags. Och med ett helt nytt mellansnack blev det genast väldigt fint att gå på Emil Jensen-konsert igen, för nog är det mest för snacket mellan låtarna jag går dit, om och om igen. Bra kille det där, och alla genomtänkta oneliners som jag har så svårt för att ordagrant komma ihåg önskar jag på en Mellansnack 2-skiva, det vore ju faktiskt väldigt trevligt. Dock tar jag med mig en alldeles särskild insikt från hans agnostiker-TV-pastor-nummer: Att det finns ett liv efter döden kan vi aldrig veta, däremot har vi ett liv före döden att förvalta, och mitt i allt elände runt omkring oss kanske det är just detta livet före döden vi får försöka göra skillnad i, får försöka njuta av, och finna mening i.

Emil Jensen - Rykten (torrent (men köp den, det förtjänar han))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar