17.1.11

en blygsam inledning

tänkte ta upp det här med att blogga igen. något år senare. mest för min egen skull, tror jag, som ett slags konkret avtryck i cybervärlden. lite musiktips, lite bokrecensioner, lite funderingar. Och man mognar en del på ett år, mognar ifrån sitt gamla kallpratar-uttryck, fylld till brädden med någon slags intellektuell småfinurlig jargong som jag nog egentligen har rätt svårt för. eller ja, det känns... gammalt helt enkelt.

man tappar rejält i språklig kvalitet efter ett halvår utan skolböcker. tänkte att det här kanske kan vara ett sätt att råda bot på det. språklig kvalitet är ju eftersträvansvärt, menar jag.

3 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Det där med korrekt språk är så himla du, jens ! :)

    SvaraRadera
  3. Efter en snabbkoll på din blogg förstår jag att denna mognad ifrån kallpratar-uttryck tar sin form i ordbajsar-uttryck. Det är bra! Den småfinurliga och intellektuella jargongen verkar finnas kvar fortfarande dock.

    SvaraRadera